Lainaa
Re: Ajankohtaista maailmalta
QS on nyt joutunut polarisaation uhriksi, se vaikuttaa nimenomaan mediassa. Jos olisit israelilainen ja terroristi olisi rikkonut kätesi, alkaisit miettimään että mitä tämä peli oikein on.

Epäsymmetrinen sodankäynti on vaikea asia sodan säännöille, kuinka laatia säännöt jos fanaattinen osapuoli lähtee propagandan tekemisestä liikkeelle. Tämä propaganda on saada Israel näyttämään pahalta. Hamasin propaganda siis on valmis hyväksikäyttämään islamin marttyyrimallia, marttyyreille luvataan yltäkylläistä seksiä taivaassa. Myös gazalaiset on kulutustavaraa terroristeille, mitä enemmän gazalaisten verta vuotaa, sitä enemmän se hyödyttää propagandaa. Siksi terroristit häpeilemättä toimii siviilien selän takana. Tämä johtaa turhiin kuolonuhreihin, siviilit on maan pinnalla mutta terroristit pujahtaa pommisuojaan tunneliverkostoon.
Lainaa
pähkäilijä kirjoitti: 23.4.2026, 10:42
QS on nyt joutunut polarisaation uhriksi, se vaikuttaa nimenomaan mediassa. Jos olisit israelilainen ja terroristi olisi rikkonut kätesi, alkaisit miettimään että mitä tämä peli oikein on.

Epäsymmetrinen sodankäynti on vaikea asia sodan säännöille, kuinka laatia säännöt jos fanaattinen osapuoli lähtee propagandan tekemisestä liikkeelle. Tämä propaganda on saada Israel näyttämään pahalta. Hamasin propaganda siis on valmis hyväksikäyttämään islamin marttyyrimallia, marttyyreille luvataan yltäkylläistä seksiä taivaassa. Myös gazalaiset on kulutustavaraa terroristeille, mitä enemmän gazalaisten verta vuotaa, sitä enemmän se hyödyttää propagandaa. Siksi terroristit häpeilemättä toimii siviilien selän takana. Tämä johtaa turhiin kuolonuhreihin, siviilit on maan pinnalla mutta terroristit pujahtaa pommisuojaan tunneliverkostoon.
Oletko varma, että itse et ole vastaavasti Israelin vuosikymmeniä masinoiman propagandan uhri ? ;)
Myös gazalaiset on kulutustavaraa terroristeille, mitä enemmän gazalaisten verta vuotaa, sitä enemmän se hyödyttää propagandaa.
Mitä jos Israel vihdoin ja viimein lopettaisi gazalaisten teurastamisen?
Epäsymmetrinen sodankäynti on vaikea asia sodan säännöille, kuinka laatia säännöt jos fanaattinen osapuoli lähtee propagandan tekemisestä liikkeelle.
Erittäin vaikea, samaa mieltä. Kun myös Israel on fanaattinen, ja harjoittaa erittäin järjestelmällistä propagandaa, jolla on puolen vuosisadan historia.
Jos olisit israelilainen ja terroristi olisi rikkonut kätesi, alkaisit miettimään että mitä tämä peli oikein on.
Valitettavasti Israel, sen asevoimat ja varsinkin tuo Netanjahu (joka ei juurikaan eroa Putinista) on käytännössa samalla tasolla kuin Hamas-terroristit. Israel ei kansakuntana edes ymmärrä mitä tarkoittaa olla olematta sodassa, ja olla olematta naapuriensa ykkösvihollinen. Kansakunta on tuomittu ikuiseen sotaan, ja Israel ei itse koskaan tule luopumaan sodankäynnistä. Vaikka kaikki ympärillä olevat maat antautuisivat Israelille, niin Israel jatkaa sodankäyntiä "ennaltaehkäisevän teurastamisen" nimissä. Maa käytännössä elää siitä, että sotii. Joka ikinen länsimaisilla arvoilla varustettu kansakunta olisi ajat sitten lopettanut täysin järjettömän väkivaltaan perustuvan yhteiskuntamallin. Tämä mainittu "valittu" kansa ei.

Summa summarum: Lähi-Idän maat (Israel mukaan lukien) voisi hyvin jättää tappamaan rauhassa toisiaan. Alueelle ei pitäisi viedä enää yhtään ammusta tai ohjusta. Voivat naapuriensa kanssa kehitellä omat aseensa ja jatkaa terustushankkeitaan. Ulkopuoliselle maailmalle nuo alueen valtiot, Israel mukaanlukien, ovat pelkkä riippakivi. Itse olen tottakai puoleni valinnut, ja se puoli ei ole kummankaan näkemyksen tukeminen, vaan se, että laajamittaisen hyökkäyssodan tehtailija (Netanjahu + kabinettinsa) tulisi eliminoida. Rankka mielipide, mutta rankkoja mielipiteitä sotaan liittyy.

Se on myös selvää, että sinun ja minun näkemykset tässä asiassa eivät tule kohtaamaan toisiaan, joten tyydytään kumpikin osaltamme kirjoittamaan omaa propagandaamme ;)
Lainaa
Lähi-idän sotien juurisyyhyn ei USA halua puuttua. Mitä muuta syytä on sotimiseen on, kuin se, ettei palestiinalaisille haluta antaa omaa valtiota. Jos Israel pakotettaisiin lähtemään Länsirannalta, ja palestiinalaisille annettaisiin riittävästi alueita oman turvallisen valtion perustamiseen, eiköhän sodat olisi sodittu Lähi-idässä.
Lainaa
Kontra kirjoitti: 23.4.2026, 15:40
Lähi-idän sotien juurisyyhyn ei USA halua puuttua. Mitä muuta syytä on sotimiseen on, kuin se, ettei palestiinalaisille haluta antaa omaa valtiota. Jos Israel pakotettaisiin lähtemään Länsirannalta, ja palestiinalaisille annettaisiin riittävästi alueita oman turvallisen valtion perustamiseen, eiköhän sodat olisi sodittu Lähi-idässä.
Kontra ei ole perillä Lähi-Idästä, palestiinalaisille on tarjottu 2 kertaa omaa valtiota mutta he on kieltäytyneet siitä. Heidän peruskirjassa vaaditaan koko aluetta. Siksi ovat kieltäytyneet omasta valtiosta. Kuitenkin Israel on ollut alueella yli 2000v sitten mutta Jumala karkotti juutalaiset diasporaan ympäri maailmaa. Nyt on lehti kääntynyt Jumalan suunnitelmissa, jos Hän karkotti, Hän myös kokoaa takaisin. Tämä on Ylituomarin suunnitelma joka on kirjattu Hesekielin kirjaan, sitä ei voi kansainvälisen oikeuden tuomarit estää.

Tässä Hesekielistä Jumalan suunnitelmaa:
Hes. 36:17-28
17 "Ihmislapsi, kun Israelin heimo asui maassansa, he saastuttivat sen vaelluksellaan ja teoillaan. Niinkuin kuukautistilan saastaisuus oli minun edessäni heidän vaelluksensa.
18 Niin minä vuodatin kiivauteni heidän ylitsensä veren tähden, jota he olivat vuodattaneet maassa, ja heidän kivijumalainsa tähden, joilla he olivat sen saastuttaneet.
19 Ja minä hajotin heidät pakanakansojen sekaan, ja heidät siroteltiin muihin maihin. Vaelluksensa ja tekojensa mukaan minä heidät tuomitsin.
20 Niin he tulivat pakanakansain sekaan; minne tulivatkin, he häpäisivät minun pyhän nimeni, kun heistä sanottiin: 'Nämä ovat Herran kansa, mutta heidän on täytynyt lähteä pois hänen maastansa'.
21 Niin minun tuli sääli pyhää nimeäni, jonka Israelin heimo saastutti pakanakansain seassa, minne tulivatkin.
22 Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: En tee minä teidän tähtenne, Israelin heimo, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden, jonka te olette häväisseet pakanakansain seassa, minne tulittekin.
23 Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra, Herra, kun minä osoitan teissä pyhyyteni heidän silmäinsä edessä.
24 Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.
25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
28 Niin te saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne; ja te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne.
Lainaa
Yllä oleva varsin sekava vuodatus kertoo surullista tarinaa (fanaattisista ja radikalisoituneista, samoja kuin islamisteilla, sanamuodot vain vaihtuneet) perusteista, joilla jutkut teurastaa ja suorittaa kansanmurhaa. Onneksi historian lehti on kääntymässä, ja eurooppalaisetkin valtiot heräämässä todellisuuteen. Myös Adolf Hitlerillä on hetken aikaan kansainvälinen tuki, mutta vain hetken. Netanlahtaajalla ollut pidempään, mutta hänen tiimalasinsa alkaa olla täynnä. Harmi kyllä ehtinee potkaista tyhjää ennen vangitsemista. Toisaalta tuskin ukonkuvatus uskalla enää matkustaa muualle kuin Venäjälle ja USA:han.
Lainaa
pähkäilijä kirjoitti: 23.4.2026, 17:41
Kontra ei ole perillä Lähi-Idästä, palestiinalaisille on tarjottu 2 kertaa omaa valtiota mutta he on kieltäytyneet siitä. Heidän peruskirjassa vaaditaan koko aluetta. Siksi ovat kieltäytyneet omasta valtiosta. Kuitenkin Israel on ollut alueella yli 2000v sitten mutta Jumala karkotti juutalaiset diasporaan ympäri maailmaa. Nyt on lehti kääntynyt Jumalan suunnitelmissa, jos Hän karkotti, Hän myös kokoaa takaisin. Tämä on Ylituomarin suunnitelma joka on kirjattu Hesekielin kirjaan, sitä ei voi kansainvälisen oikeuden tuomarit estää.

17 "Ihmislapsi, kun Israelin heimo asui maassansa, he saastuttivat sen vaelluksellaan ja teoillaan. Niinkuin kuukautistilan saastaisuus oli minun edessäni heidän vaelluksensa.
18 Niin minä vuodatin kiivauteni heidän ylitsensä veren tähden, jota he olivat vuodattaneet maassa, ja heidän kivijumalainsa tähden, joilla he olivat sen saastuttaneet.
19 Ja minä hajotin heidät pakanakansojen sekaan, ja heidät siroteltiin muihin maihin. Vaelluksensa ja tekojensa mukaan minä heidät tuomitsin.
20 Niin he tulivat pakanakansain sekaan; minne tulivatkin, he häpäisivät minun pyhän nimeni, kun heistä sanottiin: 'Nämä ovat Herran kansa, mutta heidän on täytynyt lähteä pois hänen maastansa'.
21 Niin minun tuli sääli pyhää nimeäni, jonka Israelin heimo saastutti pakanakansain seassa, minne tulivatkin.
22 Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: En tee minä teidän tähtenne, Israelin heimo, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden, jonka te olette häväisseet pakanakansain seassa, minne tulittekin.
23 Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra, Herra, kun minä osoitan teissä pyhyyteni heidän silmäinsä edessä.
24 Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.
25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
28 Niin te saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne; ja te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne.
Sanot: Kontra ei ole perillä Lähi-Idästä, palestiinalaisille on tarjottu 2 kertaa omaa valtiota mutta he on kieltäytyneet siitä.

Mitähän lienee tarjottu Palestiinan valtion alueeksi, jos tuossa väitteessäsi olisi perää?
Niin kauan kuin israelilaiset asuttavat ja vielä lisäävät asutusta Länsirannalla, ei Palestiinan valtiolle ole edellytyksiä. Jos on tarjottu pieniä länttejä sieltä täältä Israelin ympäröimiltä alueilta, eihän semmoisella valtiolla ole elämisen mahdollisuutta.

Yizhak Rabin olisi kenties palestiinalaisvaltion voinut saadakin syntymään, jos olisi saanut elää.
Lainaa
QS kirjoitti: 23.4.2026, 18:34
Yllä oleva varsin sekava vuodatus kertoo surullista tarinaa (fanaattisista ja radikalisoituneista, samoja kuin islamisteilla, sanamuodot vain vaihtuneet) perusteista, joilla jutkut teurastaa ja suorittaa kansanmurhaa. Onneksi historian lehti on kääntymässä, ja eurooppalaisetkin valtiot heräämässä todellisuuteen. Myös Adolf Hitlerillä on hetken aikaan kansainvälinen tuki, mutta vain hetken. Netanlahtaajalla ollut pidempään, mutta hänen tiimalasinsa alkaa olla täynnä. Harmi kyllä ehtinee potkaista tyhjää ennen vangitsemista. Toisaalta tuskin ukonkuvatus uskalla enää matkustaa muualle kuin Venäjälle ja USA:han.

Tarkoitatko että Jumalan karkoittaman kansan palauttaminen omaan maahansa on sekava vuodatus? Myös Baabelin vankeus oli karkotus, se kesti muistaakseni 70v. Koko Israelin joka sisältää kaikki 12 sukukuntaa, niin tämä karkotus kesti yli 1800v, tosin valtaosa sukukunnista on ollut vielä pitempään diasporassa. Se on Jumalan tapa puuttua omaisuuskansansa luopumukseen.
Mutta nyt kun Jumala on katsonut diasporan ajan täyttyneen, Hän kutsuu juutalaisia takaisin maahansa.
Mitä tulee Netanjahuun, hänen velvollisuutensa on käyttää armeijaa kansansa puolustamiseen. Se että gazalaisia kuolee, johtuu siitä että Hamas tekee sotarikoksia kun asettuu siviilien sekaan. Toki israelilaiset sotilaat yksilöinä voi tehdä sotarikoksia mutta he joutuu siitä sotaoikeuteen.
Egypti ja Jordania on solminut rauhan Israelin kanssa jonka jälkeen ei ole sodittu, eli Israel ei tahdo sotaa.
Lainaa
Kontra kirjoitti: 23.4.2026, 20:32
pähkäilijä kirjoitti: 23.4.2026, 17:41

Sanot: Kontra ei ole perillä Lähi-Idästä, palestiinalaisille on tarjottu 2 kertaa omaa valtiota mutta he on kieltäytyneet siitä.

Mitähän lienee tarjottu Palestiinan valtion alueeksi, jos tuossa väitteessäsi olisi perää?
Niin kauan kuin israelilaiset asuttavat ja vielä lisäävät asutusta Länsirannalla, ei Palestiinan valtiolle ole edellytyksiä. Jos on tarjottu pieniä länttejä sieltä täältä Israelin ympäröimiltä alueilta, eihän semmoisella valtiolla ole elämisen mahdollisuutta.

Yizhak Rabin olisi kenties palestiinalaisvaltion voinut saadakin syntymään, jos olisi saanut elää.
Wikistä löytyy tietoa. Tässä lainaus sieltä:
Arabisti Hans Jansen katsoo, että uskonnolla on ratkaiseva merkitys konfliktissa. Hänen mielestään rauhan esteenä on arabimuslimien kokema nöyryytys, kun heikkoina pidetyt ja dhimmeiksi alistetut juutalaiset ovat onnistuneet luomaan oman valtionsa islamilaisen arabimaailman sydämeen.[80] Jansen uskoo, että arabien tavoitteena on koko Israelin valtion hävittäminen eikä sen rajojen hienosäätö. Israelin täydellistä tuhoa ovat vaatineet muun muassa Ajatollah Khomeini 1989, Iranin presidentti Mahmoud Ahmadinejad 2005 ja Egyptin muslimiveljeskunnan johtaja Essam el-Erian 2011.[81] Palestiinan vapautusjärjestön (PLO) mukaan Israelilla ei ole mitään oikeutta olemassaoloon, ja siksi se pitää tuhota (artiklat 19 ja 22).[82][83] Sama tavoite on palestiinalaisjärjestö Hamasilla, jonka ohjelman johdannossa todetaan: "Israel on olemassa ja pysyy, kunnes islam tuhoaa sen, kuten islam hävitti muut sitä ennen".[84]

https://fi.wikipedia.org/wiki/Israelin% ... _konflikti
Lainaa
pähkäilijä kirjoitti: 23.4.2026, 22:24
Mutta nyt kun Jumala on katsonut diasporan ajan täyttyneen, Hän kutsuu juutalaisia takaisin maahansa.
Jos jutkut olisivat pysyneet edes suunnilleen niillä maapläneillä, jotka heille 1940 annettiin, niin asia olisi kunnossa. Mutta ei. Vääristyneen ja harhaisen omanarvontunnon sekä 2000v vanhojen papereinpalasten "lainvoiman" kuvittelu johti siihen, että Israeliin muodostui laajenemisen ja teurastamisen kulttuuri.
pähkäilijä kirjoitti: 23.4.2026, 22:24
Mitä tulee Netanjahuun, hänen velvollisuutensa on käyttää armeijaa kansansa puolustamiseen.
Teurastaja Netanjahu ei ole viimeisen parin vuoden aikana muuta tehnyt kuin toimeenpannut sotarikoksia. Puolustaminen on eri asia kuin jatkuva hyökkääminen ja haltuunotto. Netanjahun toimet kuvastavat laajenemisen ja teurastamisen kulttuurin lisäksi kolmatta osa-aluetta, joka on sokea kostonhimon kulttuuri.

Sinänsä eivät ole yllättäviä. Juutalainen ajatuslogiikka on samaa kuin islamistinen. Kun kaksi ääriajattelun uskonnollista näkemystä asettuvat sota-jalalle, niin seuraus on loputon sota. Siksi tuo alue pitäisi jättää omaan arvoonsa, antaa aavikkokansojen teurastaa toisiaan, mutta omilla aseillaan ja omilla rahoillaan.
Lainaa
Jewis-mandate.jpg
Jewis-mandate.jpg (247.53 KiB) Katsottu 36 kertaa
Tuossa tilanne vuonna 1940. Asiallinen alue jutkujen kansalliskodiksi.
Hienorakennevakio lukuteoriana vapausasteista: (1⁰+2¹+3²+5³+1/2¹×3²/5³-(3²×5³)⁻²)⁻¹ = 137,03599921⁻¹
Vastaa Viestiin