Konsta kirjoitti: ↑13.7.2025, 23:33Yötä
On se vain erikoista kun uskovaisia vihaavat ja "joulupukeiksi ja tontuiksi" uskoviksi samalla heitä pilkkaavat, saattavat ottaa demonitutkimuksen silti tosissaan niin että antavat palstatilaa joillekkin ns. "olemattomille" henkimaailman ilmiöille, joihin eivät lähtökohtaisesti edes itse usko omien sanojen mukaan ns. tieteellisen faktatodiste aineiston puutteen vuoksi.
Johtuukohan se siitä että raamattu on onnistunut sohaisemaan omaan moraaliin, arvo sekä asennemaailmaan esim. kymmenellä käskyllä aikaisemmin ja tässä tutkimuksessahan syyttävä moraalisormi ei osoita tutkijaa kohti, pikemminkin päinvastoin.
Niin tai näin, mutta ajattelen aina ettei kaikkia maailmankaikkeuden elämänmuotoja tunneta ja olisi ns. toksista ylpeyttä väittää toisin.
Aika pieni, mutta kovaääninen taitaa olla se joukko joka näillä keskustelufoorumeilla uskovia vihaa tai pilkkaa. Tälläkin foorumilla jopa ylläpito on nähnyt aiheelliseksi sallia aiheesta keskustelun ja tehnyt sille oman alueen.
Uskontoa älköön kukaan täälläkään sotkeko tieteeseen pois lukien uskontotiede, historia, yms. ja joka sitä yrittää luonnontieteisiin ujuttaa bannattakoon foorumilta. Tuo toki vain minun mielipiteeni. Itse keskustelen aiheesta lähinnä historiallisessa kontekstissa ja jos joku haluaa kirjoittaa henkilökohtaisesta uskostaan, niin suon sen kernaasti samalla vihjaten, että uskon olevani aika syvällä aiheessa joten minusta saa keskustelukumppanin joka pureutuu syvälle oppirakenteisiin. Joskin saatan löytää sieltä paljon sellaista minkä ehkä vastapuoli haluaisi olla lukematta. Kunhan pidetään jumalat pois luonnontieteistä ja pysytään Martti Lutherin viitoittamalla tiellä pitäen molemmat omissa regimenteissään. Tai edes omilla niille varatuilla alueilla tällä foorumilla, niin minä olen tyytyväinen. Muut puhukoot omasta puolestaan. Hyvää yötä!
Uskontoa älköön kukaan täälläkään sotkeko tieteeseen pois lukien uskontotiede, historia, yms. ja joka sitä yrittää luonnontieteisiin ujuttaa bannattakoon foorumilta. Tuo toki vain minun mielipiteeni. Itse keskustelen aiheesta lähinnä historiallisessa kontekstissa ja jos joku haluaa kirjoittaa henkilökohtaisesta uskostaan, niin suon sen kernaasti samalla vihjaten, että uskon olevani aika syvällä aiheessa joten minusta saa keskustelukumppanin joka pureutuu syvälle oppirakenteisiin. Joskin saatan löytää sieltä paljon sellaista minkä ehkä vastapuoli haluaisi olla lukematta. Kunhan pidetään jumalat pois luonnontieteistä ja pysytään Martti Lutherin viitoittamalla tiellä pitäen molemmat omissa regimenteissään. Tai edes omilla niille varatuilla alueilla tällä foorumilla, niin minä olen tyytyväinen. Muut puhukoot omasta puolestaan. Hyvää yötä!